P
ostările din cadrul rețelelor de socializare pot fi vizualizate de oricine, oricând și oriunde. Astăzi sunt peste 2.56 miliarde de utilizatori conectați în cadrul rețelelor de socializare, comentând și distribuind conținut în întreaga lume.
De la simpli utilizatori care postează despre ziua lor de naștere până la formatorii de opinie care promovează brand-uri și chiar reprezentanții corporațiilor care dialoghează cu utilizatorii la un nivel personal, există un spațiu social alocat fiecăruia. Proprietarii afacerilor mici au optat pentru rețelele de socializare: sunt 50 de milioane de companii pe Facebook, care au inceput să interacționeze cu clienții lor. Această abilitate de a aduce oamenii împreună este motivul pentru care rețelele de socializare sunt un instrument puternic pentru o afacere.
Rețelele de socializare pot fi de ajutor în special afacerilor mici care doresc să se dezvolte prin răspândirea rapidă a informației. Abilitatea internetului este de a deține informația care îi ajută pe proprietarii de afaceri mici să câștige recunoaștere pentru produsele și serviciile lor și, în schimb, aceștia să își sporească veniturile.
Următoarele sfaturi te vor ajută în dezvoltarea micii tale afaceri prin intermediul marketing-ului pe rețelele de socializare și îți vor arăta cum să vinzi global:
1: Fii consecvent!
Folosind în mod activ rețelele de socializare ca o modalitate de a-ți dezvolta afacerea, înseamnă să investești mult timp și efort.
Majoritatea afacerilor au desemnat o persoană responsabilă sau o agenție pentru marketing-ul online pentru a menține prezența brand-ului în cadrul rețelelor de socializare. De ce? Deoarece social media nu se oprește niciodată. Utilizatorii sunt conectați mereu și derulează feed-urile cu orele. Dacă optezi să participi la acest gen de cultură, primul lucru de care trebuie să ții cont este că trebuie să participi activ, asta însemnând să postezi și să creezi conținut constant. Activitatea ta le demonstrează utilizatorilor că ești un membru constant pe această platformă și dacă nu au început încă să fie captivați de conținutul tău, vor începe să se simtă mai confortabil cu el, după ce îți vor recunoaște consecvența brand-ului.
Platformele diferitelor rețele de socializare au volume diferite ale postărilor. Asta înseamnă că există un anumit număr de postări ce sunt așteptate zilnic pe aceste platforme.
De exemplu Twitter este o platform socială activă unde durata de interes față de o postare este de doar 18 minute. Pentru o constanță bună pe Twitter, utilizatorii postează mai des.
Alte site-uri ca Facebook, Instagram și LinkedIn permit un volum mai mic de postări. Pentru aceste platorme, o postare pe zi este suficientă pentru a ține utilizatorii conectați.
Dacă descoperi că o platforma socială se potrivește mai bine cu afacerea ta decât celelalte, este în regulă să începi cu una și apoi să le diversifici pe măsură ce te obișnuiești cu ele.
Cel mai important lucru de reținut este că o cheie a succesului o reprezintă consecvența atunci când îți construiești un brand în cadrul rețelelor de socializare.
In România, numarul cel mai mare de utilizatori se regăsesc pe Facebook însă în ultimul an, Instagram este într-o creştere spectaculoasă.
2: Creează conexiuni spre vânzări!
Rețelele de socializare sunt un mediu important pentru a prezenta produsele și serviciile tale. Te poți mândri cu munca ta asiduă în timp ce îți construiești o comunitate care apreciază ceea ce faci. Dar un antreprenor trebuie să înțeleagă că rețelele de socializare nu sunt doar pentru a posta fotografii drăguțe – ci despre a construi o bază a consumatorilor pe care să-i convertești în clienți.
Pentru început, o modalitate excelentă de urmat este să incluzi link-ul către site-ul tău în toate profilele afacerii tale. Aceasta le va oferi utilizatorilor abilitatea de a acționa pe paginile rețelelor de socializare, în afară de a aprecia, comenta sau distribui postările tale.
Dacă ai o pagină specifică pe site-ul tău care ține de conversie, folosește acel link pe paginile tale de socializare. Mai mult, poți face referire la link când postezi. Titlul poate include formularea “dă click pe link-ul din bio pentru a-ți comanda propriul buchet!” sau “vizitați-ne site-ul dând click pe link-ul din bio!”.
Folosirea acestor tipuri de CTA – Call to action vor ajuta utilizatorii să meargă dincolo de rețelele de socializare și înspre vânzări.
Neil Patel fondatorul Crazy Egg și Hello Bar menționează că backlink-ul pe social media nu numai că îți dezvolta gradul de cunoaștere a brand-ului, dar ajută și la îmbunătățirea SEO. El mai spune: ‘nu numai că te ajută să te poziționezi, dar fac diferența între prima și a două poziție la rezultatele căutării’. Acesta este un aspect important al marketing-ului din cadrul rețelelor de socializare, deoarece îți dorești că site-ul tău să fie autoritar în industria ta.
Dacă ești interesat să afli mai multe despre SEO și rețelele de socializare, contactează și lucrează întodeauna cu experți în domeniul marketing-ului online.
3: Identifică persoanele cu influență în nișa ta!
Persoanele cu influență din cadrul rețelelor de socializare sunt o modalitate importantă de a câștiga expunere…rapid. Sunt liderii rețelelor de socializare și și-au câștigat destui simpatizanți care le sunt loiali.
Pentru afacerile mici, colaborarea cu un influencer este o modalitate grozavă de a spori conștientizarea brand-ului și procentul conversiilor.Deci cum poți folosi pentru-construi afacerea? Prin identificarea unui influencer care este popular. Dacă deții un restaurant, găsește vloggeri pe YouTube care postează frecvent videoclipuri despre mâncatul în oraș și invită-i să îți viziteze restaurantul și să îți evalueze felurile de mâncare pentru o masă gratuită. Dacă ai un magazin de bijuterii, ia în considerare dăruirea unei creații personale, unei persoane influente din cadrul Instagram și solicită să fie prezentată pe pagina ei.
Descoperă o persoană cu influență care nu este numai cunoscută în industria ta, dar care se și potrivește brand-ului tău unicat și poate fi imaginea acestuia!
Concluzii cheie
Rețelele de socializare pot fi un aspect definitoriu pentru succesul unei afaceri mici, în special când este integrat cu grijă într-o strategie completă de marketing online. Aceste trei sfaturi îți arată cum te pot ajuta rețelele de socializare să construiești un brand și să contribui la dezvoltarea afacerii tale. Mai jos reluăm sfaturile cheie:
1. Să ai un volum consistent de postări pe platformele rețelelor de socializare pentru a încuraja implicarea audienței.
2. Introdu link-ul site-ului tău în cadrul rețelelor de socializare pentru a duce la conversii și pentru a completa strategia ta de SEO.
3. Găsește persoane cu influență în nișa ta pentru a îmbunătăți gradul de conștientizare a brand-ului la o scară cât mai mare.