sperăm că e deja evident faptul că brand-ul tău inseamnă mult mai mult decat un simplu logo, dar am vrea sa explicăm un pic acest concept.

Brand-urile nu apar peste noapte. Companiile mici, care nu sunt pe piață de foarte mult timp, pot avea un brand, dar, de obicei, acesta este rezultatul unui plan bine gândit cât și a feedback-ului primit din partea clienților. Coca-Cola s-a prezentat clienților ca fiind o băutură răcoritoare pe care o poți savura în timpul liber de mai bine de 100 de ani, și asta este imaginea pe care o avem când cineva pomenește numele companiei.
Logo-ul este un simbol vizual pe care o companie îl concepe pentru a se reprezenta.
Un logo bun poate exista oricând dacă în spatele lui se află un brand puternic și cu însemnătate. Pentru că, în cele din urmă, un logo este bun atunci când face ceea ce ar trebui și anume să reprezinte vizual brandul pe care îl reprezintă. Practic el este o scurtătură, un declanșator vizual spre ceea ce este în spatele brandului.
În principiu, orice logo poate fi bun atâta timp cât în spatele lui există un brand puternic. Iar brandul reprezintă, în esență, tot ceea ce compania a făcut sau a transmis.
Logo-ul este doar un simbol reprezentativ care oglindește tot ce are de oferit brand-ul.
Un brand reprezintă sentimentul pe care un client îl are față de companie și de tot ce aceasta exprimă ca urmare a acțiunilor sale.
Hai să vedem care sunt atributele și funcționalitățile unui logo reușit:
1. Simplitatea
Un logo bun este suficient de simplu pentru a transmite tot ceea ce are brandul de oferit fără a adăuga prea multe detalii. Excepție fac logo-urile care au detalii vizuale importante pentru brand.
2. Recunoașterea ușoară
Un logo trebuie să fie ușor de recunoscut. Asta înseamnă că indiferent de design, acesta trebuie să aibă o formă ușor de recunoscut. Logo-ul Instagram este un exemplu foarte bun. Chiar dacă pare simplu, acesta poate fi recunoscut cu ușurință.
3. Funcționalitatea
Este foarte simplu! Un logo trebuie să fie funcțional. Cel mai probabil logo-ul tău va fi folosit în foarte multe feluri, de la digital la print, la animat, la design de produs și altele.
Logo-ul va fi folosit și de alte persoane în afară de tine și, astfel, vrei să te asiguri că poate fi folosit cu ușurință. Cu cât logo-ul tău este mai complex cu atât va fi mai greu de folosit de ceilalți și șansele să se comită o greșeală vor crește.
4. Relevanța
Un logo bun trebuie fie in pas cu timpul. Ideal acesta rămâne de actualitate o cu trecerea lui. Un logo poate evolueze asemenea unui om. Motivul pentru care un logo este actualizat periodic este acela un brand este dezvoltare schimbare , astfel, logo-ul trebuie reflecte bine aceste schimbări.
Logo-ul unei companii este foarte important, este ca o conversație între companie și clienții săi. Aceasta poate fi, politicoasă, plină de umor, de actualitate, normală sau profesională, dar nu poate fi controversată, argumentativă sau profitoare. Crează un logo puternic, care să reprezinte valorile brandului și lasă acest logo să fie o extensie naturală a mesajului pe care compania dorește să-l transmită.