De ce design-ul responsive este atât de important?
În prezent design-ul responsive este foarte important în industria de web-design. Dar dacă nu există un designer, se poate adresa întrebarea: Ce înseamnă asta? Chiar se poate întreba dacă este obligatoriu ca site-ul afacerii să fie responsive.
Design-ul responsive te poate ajuta să rezolvi multe probleme pentru site. Poate face ca site-ul să fie accesat ușor de pe telefonul mobil, poate îmbunătăți modul de afișare pe dispositive cu display-uri mici sau mari și poate spori timpul petrecut de vizitatori pe site-ul tău. De asemenea, îți poate optimiza clasarea pe motoarele de căutare.
În continuare se prezintă avantajele și dezavantajele design-ului responsive, cât și importanța acestuia pentru site-ul companiei.
Ce este design-ul responsive?
Mai întâi există o scurtă explicație despre design-ul responsive și cum funcționează acesta. În esență design-ul responsive este o modalitate de a centraliza un site, astfel încât conținutul și elementele sale să fie automat încadrate la dimensiunea ecranului, unde sunt vizualizate. El previne că imaginile să nu fie mai mari decât dimensiunea ecranului și ajută vizitatorii de pe dispozitivele mobile să nu depună efort în plus pentru a citi conținutul.
Scopul final al design-ului responsive este de a evita redimensionarea, scrolling-ul, zooming-ul care apar la site-urile ce nu au fost adaptate pentru dispozitive diferite. Este adesea foarte dificil să navighezi pe astfel de site-uri și chiar poți pierde potențiali clienți, care devin frustrați, încercând să realizeze ceva.
Design-ul responsive al site-ului înlocuiește nevoia anterioară de a creea un site adaptat pentru utilizatorii de smartphone. Acum, în loc să se conceapă multiple site-uri adaptate la diferite dimensiuni ale ecranului, se poate creea un singur site ajustabil automat pentru a se potrivi cu dispozitivele unde este vizualizat.
De ce să investești într-un design responsive?
Viața se desfăsoară într-o societate multi-screen. Din această cauză este important ca site-ul tău să fie vizualizat pe cât mai multe dispozitive posibile, pentru că nu se poate ști niciodată ce dispozitiv folosește cineva pentru vizualizare.
Statusurile site-ului responsive sugerează că este indicat să se apeleze atât la vizitatorii ce folosesc calculatoarele, cât și la cei cu telefoanele mobile. Numărul vizitatorilor ce folosesc dispozitivele mobile îl depășește în prezent pe cel al vizitatorilor cu calculatoare și acesta va continua să crească o dată cu sporirea accesului global la smartphones.
La începutul anului 2015, Google a anunțat că ușurința de a utiliza telefonul mobil devine un factor de referință în algoritmul motoarelor de căutare. Asta a însemnat că site-urile adaptabile la telefonia mobilă nu vor fi vizibile imediat în rezultatele căutării pentru că nu ar oferi o bună experiență vizitatorilor de pe dispozitivele mobile.
În concluzie, beneficiile în a opta pentru un design responsive includ:
- Eficientizarea costurilor
- Flexibilitate
- O experiență îmbunătățită a utilizatorului
- Câștigurile optimizării motorului de căutare
- Ușurința accesării site-ului
Se va vorbi detaliat despre fiecare din cele 5 beneficii pentru a se afla mai multe despre investiția într-un site responsive.
1. EFICIENTIZAREA COSTULUI
Poate fi costisitoare menținerea site-urilor separate pentru cei care folosesc și nu folosesc dispozitivele mobile. Prin utilizarea unui design responsive, se pot economisi bani prin eliminarea costului de a deține un site special pentru telefoanele mobile. Va apărea nevoia de a investi doar într-un singur site accesibil tuturor vizitatorilor și dispozitivelor.
2. FLEXIBILITATE
Când se deține un site cu un design responsive, apar schimbări rapide și ușoare. Nu trebuie să fie o preocupare în a schimba ceva pe două site-uri. Această flexibilitate este un avantaj uriaș când se face o mică schimbare de design sau se corectează ceva scris pe site – trebuie făcută o singură dată.
3. O EXPERIENȚĂ ÎMBUNĂTĂȚITĂ A UTILIZATORULUI
Experiența utilizatorului este crucială pentru deținătorii de site-uri. Se dorește ca site-ul să placă oamenilor și ca acesta să fie ușor de folosit, pentru a-i convinge să revină. Dacă cineva folosește un dispozitiv mobil pentru a vizita site-ul și acesta se încarcă greu sau fotografiile nu au o rezoluție bună, compania poate părea neprofesionistă.
Nimeni nu dorește să facă afaceri cu cineva neprofesionist.
Designul responsive care oferă o mai bună experiență utilizatorului, îi poate convinge pe oameni să dea o șansă companiei tale. Datorită eliminării zooming-ului și scrolling-ului, conținutul poate fi vizualizat mai rapid și impresia de ansamblu a vizitatorilor va fi mult mai pozitivă.
4. CÂȘTIGURILE OPTIMIZĂRII MOTORULUI DE CĂUTARE
Optimizarea SEO este o strategie folosită de multe companii pentru a se evidenția în clasificările de căutări pe Google. Cu cât cineva este mai sus, cu atât va fi găsit mai ușor de potențialii clienți.
Design-ul responsive poate fi de folos împreună cu SEO, deoarece Google preferă site-urile care sunt ușor accesibile pe dispozitivele mobile. Responsivitatea aflată în combinație cu alți factori SEO oferă o evidențiere mai mare în rezultatele motorului de căutare.
5. UȘURINȚA ACCESĂRII SITE-ULUI
Majoritatea afacerilor, în special cele mici, nu au suficient timp pentru a-și actualiza sau improspăta imaginea site-ului lor. În afară de a angaja un designer care să se ocupe de fiecare detaliu al site-ului, design-ul responsive îți permite să faci chiar tu modificări, rapid și ușor.
În completare, cu un singur site, va fi mult mai ușor să se gestioneze alte elemente de marketing. Nu se va întreba nimeni niciodată, dacă să se conecteze un site adaptat la telefonia mobilă ori desktop cu social media sau dacă toate link-urile redirecționate vor funcționa pentru a obține vizitatorii potriviți. Responsivitatea diminuează stresul de a coordona un site pentru afacere.