De ce afacerile mici sunt dezamăgite de Digital Marketing?
Nu este ceva neobișnuit să vezi afaceri mici plângându-se că marketingul digital nu funcționează. Iar când te uiți atent, ei fac munca cea mai ușoară în raport cu așteptările foarte mari. Un intern pentru SEO, unul pentru Facebook și o persoană care să posteze pe Instagram nu alcătuiesc o echipă de marketing digital.
Atragerea clienților reprezintă scopul final al oricărui plan de marketing. Toată lumea urmărește acest obiectiv, indiferent de mărimea business-ului.
Marketing-ul necesită bani
Formularea mai corectă este că marketing-ul digital, în diferite etape, necesită resurse și abordări strategice diferite. Spre exemplu, motivul din spatele rezultatelor slabe de marketing poate fi faptul că agenții de publicitate nu se informează despre cele mai recente inovații și progrese strategice în industrie și continuă cu o abordare învechită. Se justifică așadar investirea în pregătirea specialiștilor.
Atitudinea neinformată
Deciziile neinformate sunt deciziile nepotrivite, deoarece se bazează pe informații incomplete sau părtinitoare. Să aduci o afacere full-time la stadiul de a ”merge singură” este epuizant și te lasă cu foarte puțin timp pentru a explora noutățile tehnologice care apar în domeniu. Deci, nu lăsa niciodată informațiile limitate să te împiedice din a avansa. Soluția este de să ceri ajutorul unui specialist.
Efectul de recurență
Efectul de recurență este atunci când deciziile viitoare sunt puternic influențate de temerile și experiențele din deciziile anterioare. Aceasta este unul dintre cele mai periculoase efecte, deoarece pentru a crește trebuie să vezi lucrurile dintr-o perspectivă nouă, trebuie să vezi oportunitățile pozitive și nu cele negative, trebuie să îmbrățișezi incertitudinea și să continui.
Ceea ce funcționează pentru alții nu va funcționa pentru tine
O altă greșeală pe care afacerile mici o fac este că încearcă să copieze o campanie de succes a unui brand mare și eșuează. De exemplu, atunci când vezi o campanie social media de succes a unui brand uriaș și creezi o replica a acesteia, ia în considerare faptul că aceiași consumatori vor avea o mentalitate diferită în fața unei campanii duplicat și orice factor oricât de mic poate face o diferență enormă.
Poate vrei să implici influenceri, dar ei sunt conștienți de statutul lor și de faptul că oamenii sunt dispuși să-i plătească. Deci, atunci când au promovat un brand mare, vorbind despre el cu entuziasm pe paginile lor, s-ar putea să nu fie interesați să vorbească despre produsul tău dacă nu sunt plătiți.
Strategie progresivă
Ideea unei strategii progresive vine de la antrenamentele de fitness. Ridicarea ganterelor de 25 kg în prima zi nu va fi posibilă, dar ridicarea greutății potrivite în funcție de starea actuală, capacitate și circumstanțe îți va aduce cu siguranță un progres. Identifică obiective realiste pe care vrei să le atingi („cât mai mulți clienți posibil” nu este o strategie) și apoi proiectează un plan de marketing digital complet personalizat pentru business-ul tău.
Uneori, o strategie eficientă de marketing este să faci un singur lucru, dar să îl faci bine.
Nu orice afacere are nevoie de 10 canale de comunicare pentru a construi un ROI impresionant.
Sentimentul fals al rentabilității investiției
ROI este unul dintre termenii cel mai puțin înțeleși la scara întreprinderilor mici și se referă la cât de rentabilă este investiția ta în marketing. Cu alte cuvinte: ce reușești să obții pentru banii pe care-i investești. Este mai bine să măsori rentabilitatea investiției în două faze: macro și micro.
- ROI-ul macro: Vânzările, comenzile și clienții.
- ROI-ul micro: Vizitatori de pe site, abonații prin e-mail, cititorii blogului și audiența din social media.
Această realizare simplă îți va da multe motive pentru a analiza de ce marketing-ul digital nu funcționează în afacerea ta.
Fluiditate
Dacă nu permiți echipei de marketing să experimenteze, să fie vulnerabili, să testeze idei noi sau dacă nu ești dispus să îți asumi riscuri, progresul va fi mai lent decât așteptările tale.
Ruperea lanțului de conversie
O vânzare vine de la lanțul Awareness> Engagement> Try> Buy> Recommend> Repeat Buy. Dacă întrerupi acest lanț nu te aștepta la rezultate bune. Multe întreprinderi mici se abțin de la campaniile de marketing digital de promovare a awareness-ului, considerând că reprezintă o pierdere a banilor de marketing.
Tu ai cumpăra ceva de la o marcă pe care nu o cunoști sau în care nu ai încredere? Atunci de ce vrei ca oamenii să cumpere de la tine înainte de a stabili un raport?
A construi „awareness” nu înseamnă să risipești bani. Aceasta înseamnă construirea brand-ului în felul tău. Dacă planifici o creștere progresivă, proiectezi obiectivele de marketing pe etape și nu copiezi ce fac alții, poți crea rezultate de branding mult mai bune pentru afacerea ta mică.