7 modalități prin care poți să îți protejezi compania de atacuri cibernetice
Aavea o afacere în această eră digitală poate fi foarte competitiv, mai ales pentru companiile noi. Comunicarea și comerțul online au revoluționat modul în care ne conducem afacerea, totuși acest lucru poate avea atât avantaje cât și dezavantaje.
Internet-ul este unul din cel mai puternice unelte pentru prezentarea unei companii noi, dar poate fi și o mare amenințare, în principal datorită potențialului pentru atacuri cibernetice.
Chiar dacă nu ești convins că ai putea fi o țintă, site-ul tău poate fi mai vulnerabil decât îți imaginezi. În schimb, tu poți decide cum să te protejezi pe tine și pe angajații tăi pentru a nu deveni victime ale unui posibil atac cibernetic. Mai jos ai 5 modalități prin care poți să îți sporesti protecția.
1. Menține filterele de spam către încercările de Phishing
Crezi că primești multe spam-uri? Nu ești singurul!
Kaspersky a dezvăluit că aproximativ 56% din toate e-mailurile trimise în 2017 au fost junk e-mail sau spam, conform datelor lor. Acest lucru explică cu siguranță de ce căsuțele noastre de e-mail par inundate de mesaje inutile.
Totuși, la nivel de afacere, acest lucru depășește stadiul de frustrare din cauza volumului mare de e-mail-uri inutile și devine amențintător pentru siguranța site-ului tău.
2. Menține actualizat softul și dispozitivele tale
Când ai numeroase birouri într-o clădire și te bazezi constant pe computere să îți finalizeze sarcinile, actualizări cruciale pot fi ignorate. Atacurile cibernetice pot fi declanșate de un simplu computer din rețeaua ta online care nu a mai fost actualizat. Acesta incluzând sistemul tău de operare online, softul folosit la lucru și pachetul anti-virus.
Nu te expune unui atac și menține totul actualizat.
3. Maximizează protecția cu autentificarea prin doi factori (Two Factor Authentification)
Autentificarea prin doi factori are nevoie atât de parola ta cât și de telefonul tău mobil pentru a te conecta la cont. Prin folosirea acestei practici pe site-urile importante, vei evita să devii o pradă ușoară dacă totuși sunt furate parola sau alte informații. Când folosești autentificarea prin doi factori, fie utilizezi o aplicație pe celular sau un mesaj text pentru a te conecta, astfel cel care vrea să îți folosească datele personale va trebui să aibă două moduri de identificare.
5. Folosește certificatele SSL pentru a proteja datele utilizatorilor tăi
Poți reduce potențialul furt de informații din browser-ul tău și cele ale utilizatorilor tăi prin adăugarea unui certificat SSL la site-ul tău web. Prin criptarea fluxului de date, diminuezi riscul ca unele detalii importante să fie furate de pe site-ul tău. Datele includ detalii personale ca adresa, numărul cardului de credit sau alte informații delicate.
6. Folosește servicii de găzduire de calitate
Importanța acestui aspect este deseori neglijată de cei care iși crează prima oară un site. Un serviciu ieftin de gazduire reflectă adeseori calitatea serviciilor și a securității datelor. In joc este atât site-ul cât și e-mailurile. Un aspect important aici e că în cazul unui atac, răspunzător va fi proprietarul site-ului și nu cel al serverului.
7. Folosește backup-uri
Paza bună trece primejdia rea. Indiferent cât încercăm să ne protejăm nu trebuie să excludem niciodată posibilitatea atacurilor și implicit pierderea sau alterarea datelor. Așadar alegeți să faceti backup-uri periodice.