In acest articol veți găsi o listă cu cei mai uzuali termeni din Marketing-ul Online, care au legătură cu optimizarea SEO, cost-ul per click (PPC) și proiecte de web-design.
Optimizarea SEO: reprezintă îmbunătățirile aduse unui site pentru că acesta să apară cât mai bine în căutări.
PPC(costul per click): reprezintă suma de bani pe care o dați pentru un click accesând reclama dvs. .De asemenea și modelul de publicitate online prin care o agenție plătește un editor (de obicei un motor de căutare, un site de social media sau un proprietar al site-ului web) pentru fiecare click primit accesând reclama lui. Pentru motoarele de căutare, reclamele de tip “plătește per click” afișează reclama când aceasta corespunde cu o căutare după anumite cuvinte cheie. Google Adwords este cel mai cunoscut pentru astfel de reclame.
Web Design Responsive: este procesul de realizare a site-ului, astfel încât acesta să poată fi vizualizat și utilizat pe mai multe dispozitive. Site-ul recunoaște dispozitivul pe care rulează și ajustează conținutul automat, astfel încât să poată fi vizualizat fără probleme.
URL: Adresa unei pagini Web, cea pe care o tastam pentru a accesa site-ul.
Content Marketing: o metodă de marketing prin care se creează și distribuie un conținut important și relevant pentru a atrage atenția unui public specific. Scopul principal este acela de a educa consumatorul care prospectează piața ,asupra serviciului oferit, in scopul de a crea vânzări sau expunere.
Trafic Organic: traficul generat pe pagină de vizitatorii care nu au ajuns acolo prin reclame plătite.
Google Analytics: un serviciu gratuit de analiza a site-urilor oferit de Google. Monitorizează și raportează traficul și comportamentul vizitatorilor pe site-ul dvs.
Link: sunt două tipuri de link-uri: interne și externe. Link-urile interne duc pe pagini diferite ale aceluiași site. Link-urile externe duc pe diferite site-uri. Backlink-uri: link-uri care vin din alte site-uri catre un site. Acestea au scopul de a creste autoritatea domeniului ce primeste link-uri.
Autoritatea domeniului: este calculat din evaluarea link-ului principal, adica numărul total de back-link-uri adunate în timp.
Landing Page: este în general, pagină de internet principala de unde se inițiază o acțiune. Principalul scop al paginii este să obțină informații despre vizitator, care vor fi folosite mai departe,în procesul de marketing.
Cuvinte cheie: sunt subiectele (topic-urile) pe care paginile web le transmit în rezultatele motoarelor de căutare mari precum Google. Alegerea lor reprezintă un proces în două etape. Inițial, este important să folosiți un cuvânt cheie care să garanteze un volum de căutare notabil și care nu este prea greu de clasat. Apoi trebuie să va asigurați că este în concordanță cu domeniul de activitate. Pentru că aceste cuvinte cheie să fie luate în seamă, trebuie să le integrăm în titlu, heading-uri si mai ales in conținutul text al paginii.
Cuvinte cheie “Long Tail”: o frază care conține cel puțin trei cuvinte. Aceste cuvinte cheie sunt folosite de exemplu atunci când vrem să acoperim o regiune sau o anumită categorie de vârstă. Cuvintele cheie Long Tail sunt fraze folosite pentru căutări specifice. Exemplu: “web design Bucuresti”, „agentie de web design profesionista din Bucuresti”, „servicii de optimizare SEO pentru site-uri responsive”, etc.
Redirecționare 301: o informare creata din programare, care anunță motoarele de căutare că un URL a fost șters sau are acum o nouă adresă. O redirecționare de acest tip este incorporată, de obicei, în noua adresă și transferul se face automat. Dacă este făcut corect, acesta păstrează și autoritatea domeniului anterior.
Eroare 404: un mesaj care apare atunci când o pagină web nu există. Acesta este mesajul standard care indică faptul că adresa căutată nu a fost găsită.
Rata de respingere (Bounce Rate): reprezintă procentul de vizitatori care au accesat site-ul, dar au ieșit imediat fără a face nici o acțiune (fara sa intre si in alte pagini secundare). O rată mare de respingere are, de obicei, rezultate în rate de conversie scăzute, deoarece nimeni nu vizitează site-ul dvs. suficient de repede pentru a absorbi conținutul.
Contact: un contact reprezintă o persoană care a acceptat să-și ofere datele de contact într-un chestionar aflat pe site. Contactele pot fi de diferite feluri: potențiali clienți, clienți care adună informații pentru campaniile de marketing.
Conversia: o tehnică de marketing care încurajează clientul să acționeze. Se consideră conversie atunci când un client realizează acțiunea cerută. De exemplu: completează un formular pentru a avea acces la un fișier; plateste un pachet de inscriere pe site; cumpara un produs din magazinul online.
Rata de conversie: Un procent din contactele care se angajează cu succes într-o acțiune dorită pe o pagină web. De exemplu câți la sută dintre vizitatorii totali ai unui site au completat un formular pe o pagină web sau au cumparat un produs.
Call to Action (CTA): un conținut prin care se încurajează vizitatorul să facă o anumită acțiune în site. De obicei aceasta vine sub formă de instrucțiune: “contactează acum!”sau “dă click aici!”.
Cost per mie (CPM): cele mai multe reclame online sunt monitorizate prin acest procedeu prin care costul este calculat pentru 1000 de acțiuni. De exemplu dacă un banner este setat pe lei 50/M, inseamna ca pentru costul de 50 Lei va fi afisat de 1000 de ori.
Marketing prin e-mail: folosirea e-mailului cu scopul de a atrage clienți, vânzări sau orice tip de conversie. Folosirea unui “Call to Action” într-un email este foarte importantă.
Hashtag: o expresie care începe cu “#”. Este folosită în principal în social media, pentru a da “tag” paginilor cu conținut similar. Aceata metodă este folosită pentru a găsi sau a adauga conținut asemănător. Hashtag-urile mai sunt utile si pentru motoarele de cautare are retelelor sociale deoarece transmit acestora care sunt cuvintele care descriu un continut media.
Header Tags (etichete H): sunt folosite în HTML pentru a identifica titlurile pe o pagină. Titlurile sunt catalogate de la H1 la H6. H1 este cel mai important și apare pe site cu fontul cel mai mare, iar H6 este cel mai mic. Este foarte important pentru SEO că în aceste titluri să apăra cuvintele cheie alese. De asemenea este recomandat sa se foloseasca doar un singur H1 si oricate H2-H6.
Hypertext Markup Language (HTML): un limbaj de programare pentru a crea site-uri.
Hypertext Transfer Protocol (HTTP): este codul fundamental folosit în „www”. Acest cod determină modul în care informațiile sunt formulate și transferate și modul în care browser-ele web si serverele ar trebui să răspundă la informațiile pe care le oferă.
Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS): Este varianta securizată a HTTP-ului. Asta înseamnă că toate informațiile transmise de site către browser sun criptate. Site-urile care au un HTTP securizat sunt vizualizate mai bine de Google.
Hyperlink: un link atașat unui text care duce către un fișier sau o pagină web, activându-se de obicei prin click pe un cuvânt sau o imagine.
Adresă IP (Internet Protocol): este un număr atribuit unui dispozitiv care folosește internetul. Fiecare dispozitiv are un număr diferit și acesta poate fi folosit pentru a afla locația lui. Poți afla adresă ta IP accesând Google și căutând “what is my IP address”.
Meta-Tag: sunt cuvinte cheie care descriu conținutul unei pagini. Acestea nu sunt vizibile în conținutul pagini, dar sunt adăugate în cod. Acestea sunt similare cu tagurile folosite de bloggeri, dar ele descriu conținutul paginii pentru motoarele de căutare, pentru a le ușura munca.
Meta-Descriere: un paragraf de maxim 320 de caractere, care evidențiază conținutul paginii. Este o descriere scurtă. Foarte important pentru SEO (este textul care apare in descrierea paginii pe Google).
Cuvintele Cheie Meta: un meta-tag special care evidențiază cuvintele cheie dintr-o pagină. Acestea nu mai sunt obligatorii sa apara in codul HTML al unui site.
Cu siguranță că există mult mai mulți termeni în domeniul marketing-ului online, dar noi am considerat că cele de mai sus reprezintă o bază solidă pentru orice deținător de website. Chiar dacă nu te ocupi tu de site, este important să fii informat si pregatit atunci cand comunici cu cei care se ocupa de el!